CSL PHOTOGRAPHY

CSL PHOTOGRAPHY

Tééééél...

2016. július 02. - csl.photography

Kiutazásunk előtt alaposan megvizsgáltam minden tényezőt, amit csak lehetett, próbáltam (persze ez lehetetlen) minden problémára felkészülni. Igyekeztem minden blogot elolvasni amit csak találtam, mert azt gondoltam, hogy ezekről a blogokról lehet a legtisztább képet kapni a kinti életről. Hát az a tapasztalatom, hogy mindenki csak a szép dolgokat írta le. Igazából nem is értem, miért nem lehet vállalni ha valami nem százas, de valójában az emberek nem szeretik a "kudarcokat" kirakatba tenni. Pont emiatt egyetlen szót sem találtam a téli viszontagságokról. "ÓÓÓ a tél az nagyon kellemes 15-20 fok" írták a blogok, és valójában ez igaz is, csakhogy az ördög ugyebár a részletekben rejlik alapon, azért pontosítani kell egy kicsit ezt a témát.

Hát bizony tél van és q..va hideg. Pontosabban nincs nagyon hideg, de nagyon érdekesen alakul itt az évszak. A történetnek számos összetevője van. Kezdjük mindjárt az Ausztrál építkezéssel. Kicsit más elképzelésük van az épületekről mint amit mi megszoktunk. Mondhatjuk elmaradottnak is (még mindig a kisméretű tégla a fő építő elem, még a B30ig sem jutottak el, nemhogy...), de én inkább másnak titulálnám, hiszen csodálatos felhőkarcolók tarkítják a várost és nagyon szép, modern családi házakkal is találkozhatunk. Mintha a fogalomkészletük alakult volna egy kicsit másképp. Nekem az ablak funkciója nem merül ki abban, hogy beengedi a fényt az épületbe, sőt... Fontosnak tartom a hang- és hőszigetelést... nagyon is, főleg így télvíz idején. Hát itt ez teljes mértékben hiányzik. Az ablak maga egy 6 mm-es sima üveg, a keretek többsége dúralumíniumból készül, amiből remekül lehet repülőket építeni, viszont hang és a hő izolálásában nem teljesít huszárosan. A tok és az ablak szárnya között semmilyen szigetelő anyag nincs. Fém a fémen. Úgy fütyül be a levegő, hogy csak na, olyan mintha az ikonikus, hajdani 31-es busz megállójában álldogánál. Az épületek egyáltalán nincsenek szigetelve. Az esetek többségében a tégla le sincs festve, nemhogy vakolva, neaggyisten hőszigetelve. Az egyik legjobb barátom háza Debrecenben 38as téglából készült, 10 centi hőszigeteléssel, plusz a vakolat. Szóval fél méteres falról beszélünk, na ezt nevezem én normálisnak. Itt láttam már olyan oldalsó házfalat, ami futóba volt rakva kisméretű téglából... az 11cm széles... Nem viccelek, nem akartam hinni a szememnek. A vékony falak és az elégtelen nyílászárok varázslatos kombinációjához még hozzá jön a fűtés teljes hiánya az épületekből. Fűtés rendszer, mint olyan, itt nem létezik. Az, hogy a légkondival, vagy a elektromos olajradiátorokkal próbálunk egy kis meleget csiholni, lássuk be szánalmasan nevetséges, pláne, hogy az a kis meleg is ellenállás nélkül távozik az ablak résein keresztül. És bizony hideg van. Q..a hideg... Hiába van napközben jó idő, lehet akár 20 fok is, estére nagyon leesik a hőmérséklet, simán 10 fok alá, az meg hideg. Vakolatlan, tégla házban lakunk, persze itt sincs fűtés, és a jól "bevált" alu ablakok vannak.  Reggelre 16 fok volt a hálószobában. Héééé Ausztráliáról beszélünk... ahol mindig meleg van... lósz...rt... :-)

Viszont, el kell, hogy mondjam, hogy az Ozzy-k nem fáznak. Egyik reggel megyek be melózni. A műszerfal csalhatatlan japán technikája 8 kemény celzius fokot világít az arcomba. Koppon a fűtés, jön be a kellemes ájer a rostélyokon. Állok a lámpánál, erre a zebrán előttem egy 20on éves srác rövidgatya, trikó, mezítláb andalog át az egyik oldalról a másikra, a reggeli kávéját szorongatva, de semmiképp sem sietősen, kapkodva mint aki fázik. MEZÍTLÁB éérted???? Az egyik kollégám (Harry) állítása szerint egy évben egy-két alkalommal van rajta hosszú nadrág, és akkor sem feltétlen a hideg miatt. Szóval ezek nem fáznak. Simán szörföznek most is, pedig hideg van, nem győzöm hangsúlyozni. Olyan szép komótosan jön ki a habokból, mintha 30 fok lenne árnyékba. Egy... be sem mennék, kettő... ha mégis lennék ekkora marha, úgy vacognék, mint a nyárfa levél, és őőrjöngve rohannék a türcsiért.  Szóval így már érthető, hogy miért nincs fűtés, merthogy ők nem fáznak. Csöpp gyerekek mezítláb rohangálnak a játszótéren és nem fáznak. Mi viszont igen. Vettünk olaj radiátorokat, meg elektromos takarót, így próbálunk túlélni. Mindenesetre, ezt nem gondoltam volna.

Legyünk igazságosak, hiszen nem csak árny oldala van az itteni téli évszaknak. Nincs hó (aminek én nagyon örülök), nincs locs-pocs latyak. Nincs mínusz fok. Napközben akár kellemes 20 fok is lehet. Engem csak az bosszant, hogy otthon a lakásban esténként, vagy reggelente nincs komfortos meleg. Szögezzük le, hogy személyes tapasztalataim Sydney-re koncentrálódnak. Ha északabbra, vagy délebbre, netán nyugatabbra megyünk teljesen más éghajlati viszonyokkal szembesülünk.

Egy kicsit hozzuk vissza a nyarat. Februárban csináltam azért egy két szép nyári fotót. Az egyik kedvenc partszakaszom, tőlünk kicsit északabbra található. Nagyon tetszik, hogy nagy szintkülönbség van az óceán és a város között.

Az első képet Mona Vale Beach déli oldaláról készítettem. Természetesen panoráma, és a kedvenc 35mm-es optikám. A kép érdekessége, hogy állvány hiányában egy földmérési kitűző rudat használtam alátámasztásnak. Hehe... Szegény ember vízzel főz esete.

2000-mona_vale-south-pano-3.jpg

Talán ez az eddigi legjobban sikerült panom. A képen a csodás Bungan Beach tárul elént. 10 képet fűztem össze. Itt a kép bal oldalán látható fehér oszlopok egyike támasztotta alá a könyökömet. Azóta ugye vettem állványt, tehát a hasonló praktikákra már nem kell energiát pazarolnom.

2000-bungan-north-pano-2.jpg

Voltam olyan parton ahol hosszú szakaszon lehet úgy sétálni, hogy nem találkozunk emberekkel. Csak az óceán és Te. Ez nagyon filozofikusnak hangzik, de tényleg fantasztikus. Szegény nő a képen. Valószínűleg ő is egy kis egyedüllétre vágyott erre egy szemtelen paparazzi lencse végre kapta... ejjjjjnye... :-)

2000-bungan-3.jpg

üdv

csl

UI.: Mióta ezt a bejegyzést megírtam, egy kicsit jobb idő van. Munkatársaim állítása szerint, emberemlékezet óta nem volt ilyen hideg, minta azon a héten. Harry hosszúnadrágot vett, de a pulcsit azt nem vette fel, a karjára terítve hozta, csak a biztonság kedvéért. Sam azért kitartott a rövidnadrág mellett, mindösszesen egy térdzoknival tuningolta fel a szettjét. Mondom én, hogy bolondok. Kicsit jobb idő van... igen..., a lakást sikerült 19 fokra felfűteni. :-)

Az ezen a blogon megjelenő képek, zenei szerzemények szerzői jogvédelem alatt állnak, felhasználásuk előtt az alkotó előzetes hozzájárulása szükséges.

A bejegyzés trackback címe:

https://cslphotography.blog.hu/api/trackback/id/tr688834612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása